برق سیار خورشیدی مانند یک موتور ژنراتور تولید کننده انرژی عمل می کند که دارای انواع زیادی است و امروزه  آن ها با مزیت های متنوعی در بازارهای تجاری داخلی و بازارهای تجاری بین المللی به فروش می رسد.

در گذشته افراد برای تولید الکتریسیته در مناطق دور از برق سراسری از ژنراتورهای دیزلی استفاده می کردند ولی امروزه با پیشرفت سطع علم و تکنولوژی شاهد این هستیم که انواع جدیدی از ژنراتورهای تولید الکتریسیته وارد بازارهای تجاری شده اند که با نام تجاری موتور برق سیار خورشیدی شناخته می شوند.

دلیل این نام گذاری را می توان این طور بیان کرد که این نوع از سیستم ها به دلیل تولید الکتریسیته با نام موتور برق شناخته می شوند و همچنین به دلیل اینکه نور خورشید را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کنند یک پسوند خورشیدی داشته و در نهایت به دلیل اینکه وزن کمی دارند و به سادگی قابلیت حمل و جابه جایی را دارند در نتیجه با نام سیار فروخته می شوند.

این سیستم ها بهترین نوع ژنراتورهای تولید برق هستند و مناسب برای تمامی افرادی می باشند که از برق سراسری دور هستند.

در بعضی مواقع افرادی هستند که در محیط هایی سکونت دارند که کیلومتر ها  از برق شهری فاصله دارند و امکان کابل کشی بستگی به فاصله دکل های برق داشته و در نتیجه هزینه بسیار زیادی در بر خواهد داشت و امکان کابل کشی بسیار سخت خواهد بود.

بنابراین متخصصان چاره ای اندیشیده اند و آن هم استفاده از انواع پکیج های برق خورشیدی سیار است که قابلیت های بسیار قابل توجهی دارند و امروزه توانسته اند در بین تمامی مصرف کنندگان و خریداران بسیار محبوب شوند.

لازم به ذکر است که بگوییم وظیفه اصلی انواع مولدهای برق خورشیدی از نوع سیار این است که در مناطقی که دور از برق شهری هستند برق مورد نیاز وسایل برقی مصرفی را تامین کنند.

اما یک سوال بسیار مهم می تواند ذهن شما خوانندگان را به خود درگیر کند و این سوال را می توان اینطور بیان کرد که تولید برق توسط این سیستم ها چگونه صورت خواهد گرفت؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که این سیستم های مولد برق خورشیدی دارای صفحه خورشیدی می باشند و با استفاده از آن می توانند نور خورشید را در طول روز دریافت کرده و آن را بلافاصله به برق تبدیل کنند و همچنین باتری هایی وجود دارد که برق تولید شده می تواند در آن ذخیره شود.

حال می توانیم اطلاعات بیشتر و دقیق تری را از این محصولات پکیج تولیدکننده برق در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم. به همین منظور عنوان های زیر را معرفی می کنیم.

 

انواع موتور برق خورشیدی سیار

باید یادآوری کنیم که این نوع از سیستم های موتور برق خورشیدی از نوع سیار دارای تنوع زیادی هستند و این تنوع می توان شامل موارد مختلفی باشد. مانند تنوع در توان تولیدی، تنوع در نوع ساختار، تنوع در شرکت سانده، تنوع در کیفیت و در نهایت تنوع در قیمت.

به هر حال مشخصه اصلی این نوع از سیستم های موتور برق از نوع خورشیدی و همچنین سیار این است که نور خورشید را به انرژی برق تبدیل می کنند و همچنین امکان حمل و جابه جایی برای آن ها مهیا است. در ادامه می توانیم انواع این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی برق را معرفی و مشخص کنیم.

انواع این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی الکتریسیته شامل موارد زیر خواهد بود.

سیستم های تولید برق از نوع مدل چمدانی

پکیج های تولید برق از نوع مدل کیفی

ژنراتورهای تولید برق با بدنه فلزی

مولدهای تولید برق با خروجی 12 و 24 ولت

سیستم های تولید برق با خروجی 220 ولت

پکیج های تولید برق  با قابلیت ارتقاء سیستم

ژنراتورهای تولید برق با قابلیت ذخیره انرژی

مولدهای تولید برق با بدنه فلزی

دستگاه های تولید برق با بدنه پلاستیکی

 

قیمت موتور برق خورشیدی سیار

در قسمت قبلی در مورد تنوع این نوع از محصولات موتور برق خورشیدی سیار صحبت کردیم و مشخص کردیم که یکی از مهمترین تنوع این محصولات میتواند تنوع در قیمت باشد.

همچنین می توان گفت که تنوع در قیمت خود نیز می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. مهمترین عواملی که بر روی لیست قیمت این نوع از محصولات پکیج خورشیدی از نوع سیار می تواند تاثیرگذار باشد شامل نوع تجهیزات مورد استفاده در این نوع از سیستم ها، شرکت سازنده این نوع از سیستم های تولید برق، توان تولیدی سیستم تولید برق، قابلیت ها و همچنین کارایی های می تواند بر روی قیت یک محصول خورشیدی تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

در واقع می توان گفت که قیمت این نوع از محصولات اگر در ظرفیت های پایین تولید شده باشند بین 3.300.00 تومان تا 9.700.000 تومان خواهد بود و اگر در ظرفیت های بالا تولید شده باشند بین 11.500.000 تومان تا 38 میلیون تومان خواهد بود.

البته باید به این نکته توجه کرد که هر چه توان تولیدی سیستم بالاتر باشد می توان وسایل برقی بیشتری با توان مصرفی بالاتر را با استفاده از این نوع سیستم های مولد برق از نوع خورشیدی و سیار روشن کنیم.

 

مزیت برق خورشیدی سیار

همانطور که می دانید استفاده از این نوع مولد های موتور برق خورشیدی سیار در سال های اخیر نسبت به قبل بسیار افزایش یافته است. و تقریبا می توان گفت که اکثر افراد ترجیح می دهند تا در مناطق دور افتاده و فاقد برق سراسری برای راه اندازی وسایل برقی خود از این نوع سیستم های مولد برق از نوع خورشیدی استفاده کنند و دلیل این موضوع به مزیت هایی که این نوع از محصولات دارند مرتبط خواهد شد.

در این قسمت از نوشته می توانیم بصورت جزئی به تعدادی از مهمترین مزیت هاییکه می توان برای این نوع از سیستم های تولید برق در نظر گرفت را معرفی کنیم.

این مزیت ها شامل:

این محصولات پکیج خورشیدی می توانند با کمترین هزینه برق مصرفی را تولید کنند.

انواع پکیج های تولید برق از نوع خورشیدی قابلیت حمل و جابه جایی را دارند.

این نوع از سیستم های سیار خورشیدی قابلیت ذخیره انرژی را برای مدت طولانی دارند.

سیستم های ژنراتور تولید برق می توانند تقریبا تمامی وسایل برقی را روشن کنند

نصب و راه اندازی این نوع از سیستم های تولید برق در توان های مختلف ساده و راحت است.

طول عمر این نوع از محصولات بسیار بالا می باشد.

تولید برق توسط این نوع از پکیج های خورشیدی سیار در هر محیطی امکان پذیر است.

1 دیدگاه

  • واقعا هم این سیستمها بی دردسر هستن نیاز به سوخت ندارن و از همه مهمتر شبها بدون صدا میخوابیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *