برق خورشیدی امروزه در بازارهای تجاری جهانی جایگاه خاصی دارد و با قیمت های ارزان به فروش می رسد. این محصولات خورشیدی کاربردهای زیادی دارند.

برای دیدن و اطلاعات کامل در خصوص پکیج های خورشیدی و انواع لامپ هدلایت h11 از اینجا اطلاعات خود را دریافت نمایید.

برق خورشیدی پنل

قسمت اول این مقاله را به توضیحات کلی در مورد سیستم های برق خورشیدی اختصاص خواهیم داد و این توضیحات ارائه شده  برای این است که شما با این نوع از سیستم ها بیشتر آشنا شوید.

در مرحله اول باید بگوییم که این نوع از سیستم های پنل برق خورشیدی نوعی دستگاه ژنراتور تولید کننده جریان الکتریسیته است و می توان آن را نسل جدید ژنراتورهای تولید الکتریسیته معرفی کرد که ساز و کار و عملکرد آن با ژنراتورهای دیزلی بسیار متفاوت است.

باید یادآوری کرد که در ژنراتور دیزلی سوخت های فسیلی تبدیل به جریان الکتریسیته می شوند بنابراین تولید الکتریسیته توسط این سیستم ها معایب زیادی دارد. معایبی که می توان برای تولید الکتریسیته توسط ژنراتور دیزلی در نظر گرفت را می توان بصورت زیر معرفی کرد.

تولید الکتریسیته با هزینه زیاد

قیمت بالای سوخت های فسیلی

آلودگی زیست محیطی و آلودگی صوتی

سال های اخیر شاهد این بوده ایم که متخصصان حوزه انرژی تلاش کرده اند تا نسل جدید ژنراتورهای تولید الکتریسیته را طراحی و تولید کنند. این نوع از سیستم ها قادر هستند تا نور تابشی آفتاب را به جریان الکتریسیته تبدیل کنند بنابراین با نام سیستم های برق خورشیدی در بازارهای جهانی شناخته می شوند.

این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته از نوع سولار قابلیت های زیادی دارند که باعث شده است تا بسیاری از افراد بخواهند از این نوع دستگاه ها برای تامین جریان برق مصرفی خود استفاده کنند.

قابلیت هایی که می توان برای این نوع از سیستم های سولار در نظر گرفت شامل موارد زیر خواهند بود.

تولید برق با قیمت ارزان

قابلیت حمل و جابه جایی

راه اندازی و نصب آسان

امکان ذخیره انرژی

قابلیت نصب در مناطق در افتاده

 

برق خورشیدی برای منزل

قسمت قبلی توضیحات کلی را در مورد این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع سولار در اختیار شما خوانندگان قرار داد. همچنین بصورت کلی در مورد قابلیت هایی که برای این نوع از سیستم ها می توان در نظر گرفت صحبت شد.

باید گفت که این نوع از سیستم های تولیدکننده انرژی الکتریسیته کاربردهای متنوعی دارند و یکی از مهمترین کاربردهای این محصولات تامین جریان الکتریسیته برای منازل است در نتیجه با نام تجاری برق خورشیدی برای منزل شناخته می شوند.

بسیاری از منازل هستند که در محدوده خارج بافت شهری قرار دارند و یا در بعضی از روستاهای دور افتاده امکان سیم کشی مهیا نیست در نتیجه مالکان می توانند برای تامین الکتریسیته مورد نیاز خود از سیستم های برق خورشیدی استفاده کنند.

استفاده از این نوع سیستم های تولید جریان الکتریسیته مزایا و قابلیت های مختلف دارد و با توجه به میزان مصرف و همچنین مدت زمان روشن بودن وسایل برقی طراحی می شود.

می توان گفت که هرچه وسایل برقی مورد استفاده پرمصرف باشد و مدت زمان روشن بودن آن زیاد باشد در نتیجه سیستم سولار طراحی شده توان تولیدی بیشتری داشته و برای ساخت آن نیاز به تجهیزات بیشتری داریم.

در ادامه به قابلیت هایی که سیستم های تولید الکتریسیته از نوع خورشیدی دارند اشاره خواهیم کرد.

این قابلیت ها شامل موارد زیر خواهند بود.

اتصال یخچال

روشن سازی تلویزیون

استفاده از کولر

روشن سازی دریل

شارژ لپ تاپ

استقاده از پمپ آب

شارژ تلفن همراه

در بازار نوعی لامپ هالوژن حسیس وجود دارد که می توان اطلاعات کامل در خصوص کاربری و چگونگی مصرف برق در این مقاله آن را یافت.

برق خورشیدی قابل حمل

در دو قسمت قبل در مورد استفاده از انواع سیستم های تولید الکتریسیته از نوع سولار برای منازل صحبت کردیم و در این قسمت قصد داریم تا در مورد انواع این نوع از محصولات و همچنین قابلیت ها و کاربردهای آن ها صحبت کنیم.

یکی از انواع سیستم های تولید الکتریسیته را می توان برق خورشیدی از نوع قابل حمل معرفی کرد. این نوع از محصولات در توان و طرفیت های تولیدی پایین و وزن کم طراح و ساخته می شوند و مهمترین مزیتی که دارند این است که می توان آن ها را به سادگی حمل کرد.

این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته از نوع سولار و خورشیدی قابل حمل در توان های تولید مختلفی طراحی می شوند.

توان های تولیدی که می توان برای این نوع از محصولات در نظر گرفت شامل موارد زیر خواهد بود.

پکیج سولار قابل حمل 10 وات

سیستم سولار قابل حمل 20 وات

ژنراتور تولید الکتریسیته از نوع قابل حمل 30 وات

برق سولار قابل حمل 50 وات

دستگاه سولار قابل حمل 100 وات

پکیج قابل حمل سولار 320 وات

همچنین باید گفت که این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته از نوع سیستم های برق خورشیدی کارایی های بسیار متنوعی دارند که این کارایی ها شامل موارد زیر خواهد بود.

روشن سازی چند عدد لامپ

شارژ تلفن همراه

روشن سازی یخچال

شارژ چراغ قوه

روشن سازی تلویزیون

شارژ لپ تاپ

روشن سازی دریل و سنگ فرز

 

برق خورشیدی فروش

در آخرین قسمت این نوشته قصد داریم در مورد فروش این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته صحبت کنیم. مهمترین عاملی که در فروش سیستم های برق خورشیدی تاثیر می گذارد علاوه بر قیمت نیز می توان کارایی و کیفیت باشد.

امروزه شاهد این هستیم که فروش این نوع از سیستم های تولید کننده انرژی الکتریسیته در بازارهای داخلی افزایش یافته است و در پی افزایش فروش این نوع از محصولات شاهد افزایش تولید خواهیم بود و در نهایت خواهیم دید که این محصولات در بازراهای تجاری داخلی با قیمت عمده به فروش می رسند.

همچنین باید یادآوری کرد که یکی از بزرگترین کشورهای فعال که در زمینه طراحی و تولید این نوع از محصولات فعالیت دارند نیز کشورمان ایران است که سازندگان داخلی، سیستم های تولید شده را با کیفیت بالا تولید کرده بطوری که محصولات خورشیدی داخلی بین 12 ماه تا 18 ماه ضمانت دارند و در نهایت این نوع از دستگاه های تولید برق را در بازارهای تجاری با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

برندهای زیادی فعال در زمینه طراحی و فروش این نوع از سیستم های برق خورشیدی فعالیت دارند که در این قسمت به تعدادی از مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

این برندهای معتبر پکیج های تولید کننده انرژی الکتریسیته شامل موارد زیر خواهند بود.

سوراسل

یورونت

کامیسف

پاور لایت

کویر سولار

پاور کینک

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *