دستگاه برق خورشیدی سیار یک نوع از وسیله تولیدکننده انرژی الکتریسیته است که در ظرفیت های مختلف و به تبع آن قیمت های مختلف توسط متخصصان حوزه سیستم های خورشیدی طراحی و تولید می شود. همچنین می توان گفت که این نوع از سیستم های تولید کننده برق کاربردهای بسیار جالبی و زیادی دارند که باعث شده است تا نظر اکثر مشتریان در کوتاه ترین زمان به این محصولات خورشیدی جلب شود.

لازم به ذکر است که بگوییم برای ساخت این نوع از دستگاه های برق خورشیدی باید از تجهیزات خورشیدی استفاده شود و همچنین تجهیزات مورد استفاده باید متناسب با ظرفیت کلی سیستم باشد. بطورکلی می توان گفت که این نوع از پکیج های برق خورشیدی شامل یک عدد پنل خورشیدی برای جذب نور تابشی آفتاب و  شارژ کردن ستگاه در طول روز و یک باتری پشتیبانی برای ذخیره انرژی برق تولید شده و همچنین سایر وسایل الکتریکی مانند لامپ و سیم پنل و کابل لامپ می باشد.

باید گفت که این نوع از پکیج های تولیدکننده الکتریسیته توسط متخصصان طوری طراحی می شوند که وزن کمی داشته باشند و در نتیجه قابلیت حمل آن ها به سادگی و راحتی صورت گیرد در نتیجه به این سیستم ها دستگاه های برق خورشیدی از نوع سیار نیز گفته می شود.

با توجه به توضیحاتی که در پاراگراف های قبلی در اختیار شما خوانندگان قرار گرفت می توان گفت که تنوع این نوع از محصولات تولید برق سیار بسیار بالا است و این تنوع می تواند شامل تنوع در توان تولیدی و ظرفیت تولید برق محصول باشد. سازندگان این نوع از محصولات توانسته اند در سال های اخیر از نظر توان تولیدی به این سیستم ها تنوع زیادی بدهند که وجه اشتراک همه آن ها قابلیت حمل و جابه جایی است.

توان تولیدی که می توان برای این نوع از محصولات دستگاه های تولید برق از نوع خورشیدی و سیار در نظر گرفت از کوچکترین ظرفیت یعنی سیستم پکیج خورشیدی سیار در توان 10 وات تا بزرگترین ظرفیت یعنی سیستم پکیج خورشیدی سیار در توان 380 وات می باشد.

اطلاعات بیشتری از این نوع محصولات تولید کننده انرژی الکتریسیته از نوع سیار و در توان های مختلف را می توانیم با ذکر عنوان های زیر در اختیار شما قرار دهیم.

 

عملکرد دستگاه خورشیدی سیار

باید یادآوری کرد که انواع دستگاه های برق خورشیدی از نوع سیار با اینکه شامل تنوع زیادی در توان تولیدی و حتی ساختار هستند ولی همه آن ها عملکرد مشابهی دارند که در این قسمت به این عملکردها اشاره خواهیم کرد.

عملکرد این نوع از سیستم های پکیج تولید کننده انرژی برق علی رغم توان تولیدی و نوع و حتی شرکت سازنده به این صورت است که این سیستم ها مجهز به یک پنل خورشیدی برای دریافت نور تابشی خورشید هستند. در طول روز نور خورشید توسط این صفحات خورشیدی جذب می شود و طی یک ساز و کاری بلافاصله به انرژی برق نیز تبدیل می شود.

برق تولید شده امکان این را دارد که در باتری پشتیبانی برای مدت طولانی ذخیره شود، بنابراین ما می توانیم برای مدت طولانی از برق تولید شده در مواقع مختلف جهت روشن سازی لامپ، دریل، سنگ فرز و حتی روشن سازی وسایل برقی قوی تر مثل یخچال و تلویزیون استفاده کنیم. بنابراین می توان با ساده ترین روش برق مورد نیاز را تولید کرد.

 

قیمت دستگاه خورشیدی سیار

باید گفت که برای خریداران و کاربران بعد از کیفیت و کارایی محصول قیمت از اهمیت زیادی برخوردار است. تولیدکنندگان و سازندگان باید تلاش کنند تا محصولات برق خورشیدی از نوع سیاری که تولید می کنند علاوه بر اینکه از کیفیت خوبی برخوردار باشد از قیمت مناسبی نیز در بازارهای تجاری داخلی و حتی بازارهای تجاری صادراتی برخوردار باشند.

در واقع باید به این نکته مهم اشاره کرد که قیمت بالا نشانگر کیفیت مطلوب یک سیستم تولیدکننده برق خورشیدی از نوع سیار نمی تواند باشد و عواملی وجود دارد که باعث می شود تا علاوه بر اینکه محصول تولیدی نیز قیمت ارزانی دارد از کیفیت خوبی نیز برخوردار باشد.

همچنین دو عامل مهمی که می تواند در فروش یک محصول تاثیرگذار باشد می تواند قیمت و کیفیت باشد بنابراین سازندگان برای اینکه فروش خوبی داشته باشند بنابراین باید محصولات سیستم خورشیدی سیار تولیدی خود را طوری طراحی کرده و در خط تولید قرار دهند که کیفیت بالا و قیمت ارزان داشته باشد.

عوامل زیادی می تواند در قیمت نهایی سیستم پکیج های تولیدکننده برق از نوع خورشیدی و سیار تاثیرگذار باشد و قصد داریم در این قسمت از مقاله تعدادی از این عوامل را معرفی کرده و در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم.

این عوامل موثر در تعیین قیمت های این نوع از محصولات را می توان بصورت زیر معرفی کرد.

تجهیزات مورد استفاده

قابلیت های نهایی سیستم

میزان استقبال توسط خریداران

وجود بازارهای رقابتی در داخل و خارج کشور

نوع طراحی

شرکت های سازنده

خدمات پس از فروش

گارانتی و ضمانت محصول

 

کاربردهای دستگاه خورشیدی سیار

باید گفت که پکیج های خورشیدی از نوع سیار با کاربردهای زیادی طراحی و تولید می شوند و این کاربردها به مرور زمان و با پیشرفت سطح تکنولوژی روز به روز ارتقاء پیدا می کنند.

در واقع می توان گفت که هر چه کاربردهای نهایی محصول خورشیدی سیار بیشتر باشد استقبال از آن در کمترین زمان ممکن افزایش خواهد یافت و این موضوع باعث می شود تا فروش و در نهایت تولید این محصولات افزایش یابد.

کاربردهایی که می توان برای این محصولات تولیدکننده انرژی برق در نظر گرفت به شدت به ظرفیت، توان تولیدی، نوع ساختار و حتی نوع تجهیزات بستگی دارد.

بطورکلی می توانیم در این قسمت از نوشته به تعدادی از مهمترین کاربردهایی که می توان برای این نوع از محصولات در نظر گرفت اشاره کرد بنابراین این کاربردها را می توان بصورت زیر مشخص کنیم.

این نوع از پکیج های سولار مناسب برای شارژ تلفن همراه هستند.

سیستم های برق خورشیدی مناسب برای روشن سازی تلویزیون می باشند.

پکیج های خورشیدی سیار مناسب برای روشن سازی یخچال  نیز هستند.

این نوع از سیستم های خورشیدی می توانند دریل را روشن کنند.

با استفاده از این نوع پکیج های سیار می توانید از سنگ فرز استفاده کرد.

انواع پکیج های سیار خورشیدی قابلیت روشن سازی لامپ های کم مصرف را دارند.

حتی با استفاده از این نوع از سیستم های تولیدکننده برق می توانید در تابستان از پنکه نیز استفاده کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *