چراغ پارکی خورشیدی مورد استفاده برای ایجاد روشنایی در محوطه پارک ها است ولی با توجه به قابلیتهایی که دارد در محیطهای دیگر نصب میشود.

 

عملکرد چراغ خورشیدی پارکی

تامین روشنایی محوطه بوستان ها از اهمیت زیادی برای شهرداری ها برخوردار است. تامین روشنایی محوطه این نوع از فضاها با استفاده از برق 220 ولت شهری بسیار پرهزینه خواهد بود.

امروه نوع جدید از سیستم های روشنایی جایگزین شده اند که به جای مصرف برق 220 ولت نیز برای تامین روشنایی از نور تابشی آفتاب استفاده می کنند.

این نوع از سیستم ها با نام چراغ خورشیدی پارکی شناخته شده اند و مهمترین قابلیتی که دارند این است که با هزینه مقرون به صرفه روشنایی در شب را در محیط های مختلف تامین می کنند.

چراغ خورشیدی

 

مشخصات لامپ روشنایی سولار

جدیدترین نوع چراغ های خورشیدی پارکی با مشخصات فنی منحصری ساخته می شوند. به هر حال هر محصولی با هر برندی مشخصات مخصوص به خود را دارد.

این مشخصات فنی نمایش دهنده نوع کیفیت و کارایی سیستم است. در نتیجه مصرف کنندگان بایستی برای خرید بهتر به این مشخصات توجه داشته باشند.

می توانیم به تعدادی از مشخصات قابل توجه این محصولات اشاره کنیم.

مدت زمان روشنایی: 12 ساعت

سنسورهای فعال: فتوسل و حرکتی

مدت زمان شارژ سیستم: 5 ساعت

گواهی ضدآب: IP66 , IP67

لامپ مصرفی: LED , COB

چراغ خورشیدی

 

قیمت خرید چراغ خورشیدی پارکی

مهمترین موضوعی که می تواند نظر خریداران را به خود جلب کند بعد از کارایی و کیفیت، مسلما قیمت خرید این نوع از محصولات روشنایی از نوع پارکی خواهد بود.

به هر حال این محصولات در کیفیت و کارایی های مختلف تحت برندهای متفاوت تولید می شوند که این موضوع می تواند بر روی قیمت تاثیرگذار باشد.

به هر حال در سال های اخیر بازارهای تشکیل شده برای این محصولات رقابتی هستند و همین امر باعث کاهش چشم گیر قیمت این سیستم ها خواهد شد.

البته قیمت تقریبی این سیستم ها را بر اساس توان الکتریکی می توان بصورت زیر مشخص کرد.

60 وات= 2.540.000

90 وات= 3.350.000

120 وات= 3.970.000

150 وات= 4.700.000

200 وات= 5.640.000

چراغ خورشیدی

 

فضای نصب لامپ روشنایی سولار

با توجه به این که این نوع از لامپ های روشنایی از نوع خورشیدی، روشنایی مورد نیاز را بدون سیم کشی برق شهری و فقط با دریافت نور تابشی آفتاب تامین می کنند، می توان گفت که کاربردهای مختلفی دارند.

از این سیستم ها می توان برای ایجاد نور محیط های مختلف استفاده کرد که به تعدادی از این محیط ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

محیط های مناسب جهت نصب و راه اندازی این لامپ های سولار روشنایی شامل موارد زیر خواهد بود :

بوستان ها

باغ

باغچه

بزرگراه

جاده

معابر روستایی

پیاده روها

پارک ها

حیاط کارخانه ها

محوطه بیمارستان ها

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *