قیمت باطری خورشیدی خانگی امروزه با توجه به نوع و جنس باطری ها به صورت متوسط از 1 میلیون تومان تا 2 میلیون 200 هزار تومان در بازار موجود می باشد البته این قیمت می تواند بسته به زمانی که باطری تحویل داده می شود و یا حجمی که سفارش داده می شود تغییر کند. باطری های ارزانتری نیز در بازار وجود دارد که یا ناشناخته می باشند و یا این که زمان تحویلشان از یک هفته شروع می شود و همین متفاوت بودن قیمت ها، موجب سردرگمی خریداران این نوع از باطری ها شده است.

قیمت باطری خورشیدی خانگی در بازار تهران

لیست قیمت باطری خورشیدی خانگی

لیست قیمت باطری خورشیدی خانگی قیمت برخی از باطری های خورشیدی، انوع پنل ها و نیروگاه های خورشیدی به شرح زیر می باشد. لازم به ذکر است که قیمت پنل خورشیدی در اصفهان، تهران و سایر مراکز استان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

قیمت پنل خورشیدی خانگی سال 97:

  • قیمت پنل خورشیدی برند ینگلی سولار 25 وات – 250.000 تومان
  • قیمت پنل خورشیدی برند ینگلی سولار 50 وات – 350.000 تومان
  • قیمت پنل خورشیدی برند ینگلی سلار 150 وات – 850.000 تومان
  • قیمت پنل خورشیدی برند ینگلی سولار 260 وات – 1.170.000 تومان
  • قیمت پنل خورشیدی 600 وات – 3.000.000 تومان
  • قیمت پنل خورشیدی 5000 وات – 40.000.000 تومان
  • قیمت پنل خورشیدی 20000 وات – 170.000.000 تومان

قیمت نیروگاه خورشیدی خانگی سال 97:

  • نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی – 56 میلیون تومان
  • نیروگاه خورشیدی 10 کیلوواتی – 100 میلیون تومان
  • نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی – 170 میلیون تومان
  • نیروگاه خورشیدی 50 کیلوواتی – 400 میلیون تومان
  • نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی – 750 میلیون تومان
  • نیروگاه خورشیدی 1 مگاواتی – 1 میلیارد و 10 میلیون تومان 

هزینه ساخت نیروگاه برق خورشیدی با توجه به میزان برق تولیدی آن متفاوت می باشد، برای مثال نیروگاه برق خورشیدی که توانایی تولید 50 کیلووات برق را دارد 400 میلیون تومان و نیروگاه برق خورشیدی 100 کیلوواتی هزینه ای بالغ بر 750 الهی 850 میلیون تومان و نیروگاه 1 مگاواتی هزینه ی احداثی بالغ بر 6 میلیارد تومان را دارد.

باطری خورشیدی خانگی ارزان قیمت

باطری خورشیدی خانگی ارزان قیمت امروزه باطری های خورشیدی که از آن ها در منازل استفاده می شوند به دلیل افزایش روز افزون آلودگی زیست محیطی و همچنین کمبود سوخت و دسترسی و تولید آسان به انرژی بسیار مورد توجه عام قرار گرفته است.

در جامعه ی کنونی مردم تمایل زیادی به استفاده از انرژی پاک و مقرون به صرفه و ارزان دارند بنابراین ترجیح می دهند که در منازل خود از این نوع باطری ها استفاده کنند به همین دلیل بازار تجارت در خرید و فروش باطری ها پررونق می باشد.

انواع باطری خورشیدی خانگی در بازار

انواع باطری خورشیدی خانگی در بازار سیستم های خورشیدی خانگی انواعی دارند که به توضیح آن ها می پردازیم.

  • سیستم های منفصل از شبکه ی سراسری: این سیستم، برقی که از تابش نور خورشید تولید می شود را به برق سراسری پخش و توزیع می کند. 
  • سیستم های متصل به شبکه ی سراسری: در این نوع سیستم نیز، برقی که توسط برخورد نور خورشید تولید می شود را در مخزن باطری ذخیره سازی می کند.

خرید باطری خورشیدی به نرخ عمده

خرید باطری خورشیدی به نرخ عمده باطری های خورشیدی با باطری هایی می باشند که با استفاده از نور خورشید می توانند مقدار زیادی برق تولید کنند، این برق تولیدی می تواند تامین کننده ی انرژی وسایل برقی مصرفی در منازل و یا کارخانجات و صنعت باشد بنابراین این باطری ها در بازار به صورت عمده و با قیمت پایین قابل تهیه می باشند.

خرید عمده ی این نوع از باطری ها به دلیل ارزان بودن آن، آسان بودن نصب و ذخیره سازی انرژی بیش از پیش صورت می گیرد. 

همانطور که اطلاع دارید، این باطری های خورشیدی در منازل و کشاورزی و صنعت به صورت نیروگاه های متصل به شبکه سراسری و یا مستقل از شبکه ی سراسری مورد استفاده ی گسترده قرار گرفته است.

بازار فروش باطری خورشیدی خانگی

بازار فروش باطری خورشیدی خانگی در حال حاضر چندین نمایندگی فروش سلول خورشیدی در ایران وجود دارند که عبارتند از: yingli solar, ja solar, shine solar, sharp

پنل های رایج در بازار که برای استفاده در منازل به فروش می رسند معمولا 90، 200، 250 و 300 واتی می باشند. 

با این که انرژی پاک خورشیدی می تواند حلال بسیاری از مسکلات ما در حوزه ی انرژی و محیط زیست باشد، اما به دلیل انرژی ارزان و سود بانکی بسیار بالا باعث شده است که در کشور ما هزینه کردن برای سیستم خورشید چندان مقرون به صرفه نباشد در صورتی که در دراز مدت این سیستم می تواند مقرون به صرفه باشد بنابراین بازار فروش این نوع باطری ها در داخل ایران همچون کشور های پیشرفته پررونق نیست.

بهترین برند باطری خورشیدی خانگی

بهترین برند باطری خورشیدی خانگی از قدیمی ترین و معتبرترین برند های فروش باطری خورشیدی می تواند به برند شارپ اشاره کرد.

این برند سابقه ای بیش از 50 ساله تحقیق و توسعه بر روی این باطری ها داشته و پیشتاز این عرصه می باشد. در حال حاضر، بیش از 12 گیگاوات از باطری هایی که این برند تولید کرده است در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.

فروشنده انواع باطری خورشیدی به صورت عمده

فروشنده انواع باطری خورشیدی به صورت عمده فروشنده های انواع باطری های خورشیدی به صورت عمده در حال حاضر در کشور عبارتند از: 

yingli solar, ja solar, shine solar, sharp

این برند ها انواع باطری های خورشیدی که سیستم های متفاوت با یکدیگر دارند را عرضه می کنند. انواع سیستم های باطری خورشیدی به شرح زیر می باشند:

  • سیستم فتوولتائیک مستقیم
  • سیستم فتوولتائیک خارج از شبکه
  • سیستم فتوولتاییک مرتبط با شبکه با باتری پشتیبان
  • سیستم فتوولتائیک بدون باتری مرتبط با شبکه

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *