انرژی خورشیدی تولید کننده جریان برق مصرفی است که در انواع و همچنین مدل های مختلف با قیمت ارزان توسط مشتریان خریداری می شود.

انرژی خورشیدی برای ویلا

اگر توجهی به عنوان این مقاله داشته باشم متوجه می شویم که سیستم های انرژی خورشیدی یک نوع وسیله تولید جریان الکتریسیته هستند که دارای انواع و مدل های مختلف می باشند. لازم به ذکر است که بگوییم تنوع در این نوع از سیستم ها شامل تنوع در توان تولیدی نیز خواهد بود. ولی یکی از دسته بندی هایی که می توان انجام داد بررسی سیستم های تولید الکتریسیته بر اساس کاربرد و نوع ساختار است.

باید بگوییم که یکی از انواع سیستم های ژنراتور تولید برق شامل دستگاه انرژی خورشیدی برای ویلا می باشد. و منظور از سیستم تولید برق برای ویلا این است که بتوانیم برق مورد نیاز جهت روشن سازی وسایل برقی منازل مانند یخچال، روشنایی، پنکه، تلویزیون و حتی پمپ آب را با استفاده از سیستم های خورشیدی با کمترین هزینه تامین کنیم.

بسیاری از ویلا ها در خارج محدوده شهری ساخته شده اند و از دکل های برق سراسری دور هستند و بنابراین سیم کشی برق شهری برای این ویلاها بسیار پرهزینه خواهد بود و گاها امکان پذیر نیست در نتیجه می توان از سیستم های تولید برق خورشیدی استفاده کرد که با کمترین هزینه و ساده ترین روش ممکن می توانند جریان الکتریسیته مورد نیاز را تولید و همچنین ذخیره کنند.

البته سیستم هایی که برای ویلاها طراحی می شوند با توجه به وسایل برقی داخل ویلا و میزان مصرف مالکان مشخص خواهد شد و می توان نتیجه گرفت که قیمت نهایی سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی برای ویلاها متفاوت است.

 

انرژی خورشیدی قابل حمل

قسمت قبلی در مورد دستگاه های تولیدکننده انرژی برق برای ویلاها توضیحاتی ارائه داد. گاها سیستم های انرژی خورشیدی برای مصارف زیادی طراحی می شوند و در نتیجه سیستم طراحی شده دارای ساختار بزرگی است و حتما باید متخصصان حوزه سیستم های خورشیدی آن را طراحی کرده و نسبت به نصب آن اقدام کنند.

ولی گاها شاهد این هستیم که مصرف کنندگان میزان برق مصرفی زیادی ندارند و فقط می خواهند برای تامین روشنایی و شارژ تلفن های همراه خود از این نوع دستگاه های انرژی خورشیدی استفاده کنند؛ در نتیجه طراحان نیز سیستم های خورشیدی کوچکی را تولید می کنند که علاوه بر تامین برق مورد نیاز می توان آن ها را جابه جا کرد. بنابراین در بازارهای داخلی شاهد خواهیم بود که این نوع از سیستم های تولید برق با نام تجاری انرژی خورشیدی قابل حمل به فروش می رسند.

برای دیدن و شناختن بیشتر پنل، پرژاکتور و لامپ شمعی 5 وات اینجا کلیک کنید.

البته باید گفت که انواع دستگاه های تولید برق از نوع قابل حمل بسیار پر مصرف هستند و جزو محصولات خورشیدی پرفروش به شمار می روند. دلیل اصلی پر مصرف بودن این نوع از سیستم های خورشیدی قابل حمل به این خاطر است که قابلیت ها و مزایای استفاده از آن ها بسیار زیاد است.

می توانیم به مهمترین مزایایی که می توان برای این دستگاه ها در نظر گرفت اشاره کنیم.

این مزایا شامل:

وزن سبک

حمل راحت

امکان ذخیره انرژی

قیمت ارزان

تولید برق با هزینه کم

طول عمر بالا

کیفیت بالا

ضمانت 18 ماهه

برای استفاده از لامپ ها در خیابان ها و لامپ شمعی 9 وات خانگی به اینجا مراجعه فرمایید.

انرژی خورشیدی عشایر

در قسمت قبل در مورد انواع سیستم های تولید الکتریسیته از نوع قابل حمل صحبت کردیم. می توانیم بگوییم که بزرگترین مصرف کننده این نوع از دستگاه های تولید برق گروه عشایران هستند و در نتیجه با نام تجاری سیستم های انرژی خورشیدی عشایر در بازارهای داخلی به فروش می رسند.

عشایران جزو آن دست از افرادی هستند که نیاز زیادی به برق مصرفی ندارند. زیرا آن ها همیشه در حال کوچ هستند و در نتیجه سیستمی می خواهند که قابلیت جابه جایی و حمل را داشته باشد. بنابراین می توان گفت که پکیج های خورشیدی استفاده شده توسط عشایران محدودیت هایی را در توان تولیدی، وزن و ابعاد سیستم خواهند داشت.

حال دیگر نمی توانیم مانند سیستم های نصب شده برای ویلاها هر مقدار که بخواهیم سیستم طراحی کرده و آن را نصب کنیم بلکه در بحث سیستم های خورشیدی عشایری محدودیت هایی را داریم. توان های تولیدی که می توان برای انواع پکیج های خورشیدی برای عشایر نام برد بصورت زیر خواهد بود.

این توان های تولیدی شامل:

سیستم های تولید برق در توان 10 وات

پکیج های تولید برق در توان 20 وات

ژنراتورهای تولید برق در توان 30 وات

دستگاه های تولید برق در توان 50 وات

سیستم های انرژی خورشیدی در توان 80 وات

پکیج های انرژی خورشیدی در توان 100 وات

ژنراتورهای انرژی خورشیدی در توان 320 وات

دستگاه های انرژی خورشیدی در توان 380 وات

می توان گفت که عشایران با این نوع از سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی علاوه بر روشن سازی لامپ ها و شارژ تلفن های همراه می توانند یخچال، تلویزیون و حتی پنکه را روشن کنند و مورد استفاده قرار دهند.

 

انرژی خورشیدی خرید

خرید سیستم های انرژی خورشیدی در سال های اخیر در سرتاسر جان به سرعت افزایش یافت و در حال حاضر شاهد این هستیم که کاربرانی که از برق سراسری دور هستند ترجیح می دهند تا برای تامین برق مورد نیاز خود از این سیستم های تولید الکتریسیته از نوع خورشیدی استفاده کنند.

البته خرید این محصولات در مناطقی که دارای شرایط آب و هوایی گرم و خشک است بیشتر صورت می گیرد و این موضوع به خاطر این است که نوع از دستگاه های انرژی خورشیدی نور تابشی آفتاب را به برق تبدیل می کنند در نتیجه عملکرد و راندمان سیستم های پکیج خورشیدی در مناطق کویری بسیار بالا است.

خرید این نوع از دستگاه های انرژی خورشیدی در بازارهای تجاری به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توانیم به تعدادی از این عوامل اشاره کنیم.

عواملی که بر خرید انواع سیستم های تولید برق خورشیدی تاثیر می گذار شامل:

قیمت محصول

کشور سازنده

نوع ساختار محصول

قابلیت های محصول

کشورهای مصرف کننده

عملکرد سیستم

البته باید به این نکته توجه کرد که قیمت نسبت به سایر عوامل نیز تاثیر بیشتری بر روی خرید این نوع از سیستم های انرژی خورشیدی خواهد گذاشت و شما خریداران می توانید این نوع از سیستم های تولید جریان برق را با کیفیت بسیار بالا و با قیمت مناسب از نمایندگی های شرکت سوراسل تهیه نمایید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *