برق خورشیدی در سال های اخیر توسط خریداران نسبت به قبل بیشتر خریداری می شود. در این مقاله در مورد لوازم مورد استفاده صحبت میکنیم.

برق خورشیدی ایران

همانطور که می دانید سیستم های برق خورشیدی جدیدترین نوع دستگاه های تولید کننده انرژی الکتریسیته هستند. با توجه به نامگذاری صورت گرفته برای این نوع از سیستم ها متوجه می شویم که برای تولید انرژی الکتریسیته نیاز به نور تابشی آفتاب داریم. در واقع به این دلیل که این نوع از ژنراتورها، نور تابشی آفتاب را تبدیل به الکتریسیته مصرفی می کنند در نتیجه می توان گفت که بازده و عملکرد این نوع از دستگاه های تولید جریان الکتریسیته در مناطقی که گرم و خشک است بیشترین بازده را خواهد داشت.

کشورهای زیادی موقعیت جغرافیایی مطلوبی را برای استفاده از این نوع سیستم های تولید الکتریسیته از نوع خورشیدی دارند که یکی از این کشورها نیز ایران است. می توان گفت که کشورمان ایران به طور متوسط 8 ساعت تابش نور آفتاب را در طول روز دارد و این مدت زمان برای جذب نور بسیار خوب است در نتیجه استفاده از سیستم های برق خورشیدی در کشورمان بسیار پربازده خواهد بود.

برای دیدن و شناختن بیشتر پنل، پرژاکتور و لامپ شمعی 5 وات اینجا کلیک کنید.

همچنین باید گفت که ایران منطقه آب و هوایی متفاوتی دارد و بسیاری از شهرها در منظقه جنوبی و مرکزی قرار گرفته اند که آب و هوایی گرم و خشک دارند. شهرهایی مانند یزد، شیراز، اصفهان، مرکزی، قم و تهران شدت تابش بسیار بالایی دارند، در نتیجه شاهد این هستم که استفاده از این نوع سیستم های ژنراتور تولید جریان الکتریسیته در این شهرها بسیار بیشتر است، بطوری که بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا برای تامین برق مورد نیاز به جای سیم کشی پرهزینه برق شهری از این نوع سیستم های تولید الکتریسیته استفاده کنند.

 

برق خورشیدی برای خانه

استفاده از سیستم های برق خورشیدی نیز مصارف مختلفی دارد که یکی از مهمترین مصارف آن نیز تامین برق مصرفی منازل است. همانطور که می دانید بعضی از خانه ها در قسمت خارج محدوده برق شهری ساخته شده اند در نتیجه این مالکان اجازه استفاده از برق سراسری را ندارند. همچنین بعضی از افراد در مناطق دور افتاده زندگی می کنند که در نتیجه از دکل های برق دور هستند و امکان سیم کشی برای آن ها مهیا نیست. در نتیجه می توان گفت که برای این افراد استفاده از سیستم های تولیدکننده جریان الکتریسیته از نوع خورشیدی گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

باید به این موضوع اشاره کرد که استفاده از پکیج های خورشیدی تولید جریان الکتریسیته برای مصارف خانه مزایای زیادی دارند که می توانیم به تعدادی از این مزایا اشاره کنیم.

مزایای استفاده از ژنراتورهای تولید الکتریسیته برای خانه شامل موارد زیر خواهد بود.

ژنراتورهای تولید الکتریسیته قابل استفاده در مناطق دور از دسترس هستند.

انواع سیستم های تولید جریان الکتریسیته می توانند با هزینه کم نیز برق مصرفی را تولید کنند.

در دستگاه های تولید الکتریسیته نیز امکان ذخیره انرژی به مدت طولانی وجود دارد.

نصب و راه اندازی برای این نوع از ژنراتورهای تولید جریان برق خورشیدی بسیار ساده و راحت است.

قابلیت استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند تلویزیون و یخچال با استفاده از این دستگاه های تولید برق امکان پذیر است.

استفاده از این نوع ژنراتورهای تولید برق بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

لوازم برق خورشیدی

در مقاله های قبلی توضیح داده شد که برای ساخت یک ژنراتور تولید جریان الکتریسته نیاز است تا از تجهیزات مخصوصی استفاده شود. برای ساخت یک سیستم برق خورشیدی به 4 قطعه اصلی و چند قطعه فرعی نیاز داریم که هر کدام از این قطعات وظیفه خاصی را بر عهده دارند.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که کیفیت و راندمان لوازم و یا به اصطلاع تجهیزات مورد استفاده در کیفیت نهایی سیستم تولید جریان الکتریسیته تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین طراحان برای داشتن یک محصول با کیفیت و با طول عمر بالا تلاش می کنند تا تجهیزاتی با کیفیت بالا و متناسب با ظرفیت تولیدی ژنراتور انتخاب کنند.

قصد داریم در این بخش علاوه بر اینکه لوازم مورد نیاز برای ساخت این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته را مشخص کنیم بلکه وظایف هر کدام از آن ها را مشخص کنیم.

لوازم مورد نیاز برای ساخت ژنراتورهای تولید الکتریسیته شامل:

باتری پشتیبانی

پنل خورشیدی

اینورتر یا مبدل

شارژکنترلر

باکس باتری

کابل پنل

لامپ های کم مصرف

یخچال DC

پروژکتور

مبدل فندکی

آدابتور برق شهری

سوکت شارژ تلفن همراه

وظیفه هر کدام از لوازم برق مورد استفاده در ساخت ژنراتورهای برق خورشیدی شامل:

باتری پشتیبانی: وظیفه ذخیره برق تولید شده توسط صفحه جاذب نور آفتاب به مدت طولانی

پنل خورشیدی: وظیفه جذب و دریافت نور تابشی آفتاب در طول روز

شارژکنترلر: وظیفه کنترل میزان شارژ و دشارژ در باتری و افزایش طول عمر باتری

اینورتر: وطیفه تبدیل برق 12 ولت و یا 24 ولت به برق 220 ولت مصرفی

باید گفت که ظرفیت تجهیزات و لوازم مورد استفاده بایستی متناسب با ظرفیت نهایی سیستم باشد تا بهترین عملکرد و کمترین قیمت را داشته باشیم.

برای استفاده از لامپ ها در خیابان ها و لامپ شمعی 9 وات خانگی به اینجا مراجعه فرمایید.

برق خورشیدی خرید

سه بخش قبلی در مورد این نوع از سیستم های تولید الکتریسیته بصورت کلی اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان قرار داد. این بخش قصد دارد تا در مورد خرید سیستم های برق خورشیدی توضیحاتی را ارائه دهد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که در سال های اخیر شاهد این بوده ایم که خرید این نوع از ژنراتورهای تولید جریان الکتریسیته افزایش یافته است. دلیل افزایش خرید این محصولات را می توان به مزیت هایی که این نوع از سیستم ها دارند مرتبط دانست.

در قسمت اول در مورد مزایای این نوع از سیستم های تولید انرژی الکتریسیته صحبت شد. به هر حال خرید این نوع از پکیج های برق خورشید در بین بعضی از گروه ها بسیار رواج دارد.

گروه هایی که تمایل دارند تا از این نوع سیستم های ژنراتور تولید الکتریسیته استفاده کنند شامل:

باغدارها

عشایران

کوهنوردان

روستاییان

کشاورزان

مسافران

دامداران

همچنین می توان گفت که عوامل زیادی بر روی خرید این نوع از محصولات خورشیدی تاثیر می گذارد . عوامل موثر در خرید این محصولات تولید انرژی الکتریسیته شامل:

وجود بازارهای رقابتی

قیمت محصول

طول عمر محصول

قابلیت های سیستم

نصب آسان

گارانتی سیستم

خدمات پس از فروش

شما مصرف کنندگان می توانید این نوع از سیستم های تولید برق خورشیدی را از نمایندگی های شرکت سوراسل خریداری کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *